Ceaiul verde sencha a ajuns celebru și s-a răspândit la scară largă în Japonia în secolul al XVIII-lea, el deschizând drumul și pentru alte varietăți de ceai, ca Gyokuro.
În anul 1735, Baisao, un călugăr budist, a început să vândă ceai în zona Kyoto, considerând această băutură ca o cale spre iluminarea spirituală. El nu cerea un preț fix pentru ceai, ci se baza pe donații, pe care le folosea pentru a-și procura cele necesare traiului. Ulterior, Baisao a renunțat la viața monastică și-a luat numele de Ko Yugai.
Metoda sa de preparare a ceaiului era cunoscută ca “sencha” sau “fierberea ceaiului”. Spre deosebire de ceaiul matcha, foarte celebru (și) în acea vreme, Baisao evita măcinarea frunzelor sub formă de pudră fină, ci le punea întregi în apă fiartă.
În următorii ani, sencha a devenit cunoscut, iar Nagatani Soen, un apropiat de-ai lui Baisao, a început să testeze diferite metode pentru a obține o infuzie de culoare verde strălucitoare, cu echilibru între astringență și gustul dulce. A rezultat astfel metoda Uji cha, care încă se folosește și presupune alegerea celor mai fine frunze de ceai, expunerea la aburi, rularea și apoi uscarea lor.
Nagatani Soen s-a îndreptat apoi spre cultivatorii japonezi, învățându-i acest nou proces de prelucrare a ceaiului. În plus, el a promovat și vândut ceaiul sencha. Kahei Yamamoto II, care avea o mică afacere cu ceai, a fost impresionat de sencha și a început să-l comercializeze, iar acesta a devenit cel mai bine vândut ceai din magazinul său.
În timp, sencha a produs o schimbare în ceea ce privește servirea ceaiului în Japonia și a dus la „democratizarea” sa. Dacă anterior ceaiul (matcha) era consumat de elitele japoneze, în cadrul unor ceremonii cu etichete riguroase, sencha a câștigat un loc important în cotidian, putând fi savurat practic de oricine datorită simplității și atitudinii relaxate a preparării. Intelectualii și călugării au adoptat rapid metoda de pregătire, ceea ce a dus la răspândirea sa în rândul populației.
Te invităm să te bucuri de gustul ceaiului Sencha, simplu sau în blenduri aromate! În magazinul nostru online găsești sortimente surprinzătoare, preparate din ingrediente atent alese.
Surse: japanesegreenteain.com, yamamotoyama.com, wikipedia.org