Ceaiul cu brânză cucerește Asia și America. Nu, nu e vorba de combinația tipică de mic dejun, ceai + brânză și pâine, cum ai crede la prima vedere.
Ceaiul cu brânză (naigai cha) este un ceai rece, de obicei verde sau negru, servit cu un strat de spumă de lapte și brânză. Băutura este dulce, însă are un after-taste sărat. Un mix care sună cel puțin interesant (după ce ai depășit șocul inițial).
Acest ceai a apărut în anii 2010 la standurile din piețele taiwaneze, când vânzătorii obișnuiau să combine pudră de brânză, sare, smântână și lapte pentru a crea un strat de spumă densă deasupra ceaiurilor reci pe care le serveau. Din Taiwan, băutura s-a extins în China, Malaezia, Singapore. În 2012, o ceainărie din Guangdong, China a înlocuit praful de brânză cu cremă de brânză și a amestecat-o cu lapte, rezultând un topping dulce-sărat, cu gust bine echilibrat.
În orașe mari din China, unele francize de ceai vând, în medie, 1000 de pahare de ceai cu brânză pe zi. În Japonia, băutura a devenit atât de populară, încât compania de băuturi Kirin intenționează să lanseze o versiune îmbuteliată.
La fel ca Bubble Tea sau deserturile pe bază de matcha, ceaiul cu brânză a ajuns și în paharele din Statele Unite ale Americii. Compania Little Fluffy Head comercializează această băutură în Los Angeles, în timp ce Happy Lemon a deschis magazine de ceai cu brânză în New York și Boston. Alte orașe unde te mai poți bucura de această delicatesă sunt San Diego, Seattle și New Jersey.
Există în prezent sortimente numeroase, cu texturi, arome și culori diferite, care nu au întârziat să apară pe Instagram, cu hashtag-ul #cheesetea.
Deși pare o asociere bizară, ceaiul cu brânză nu e atât de neobișnuit, dacă stăm să ne gândim mai bine. Până la urmă, e ceva comun să pui lapte în ceaiul negru, iar latte-urile consistente și spumoase pe bază de ceai au deja mulți fani. Noi așteptăm cu interes să vedem cum va evolua acest tend și dacă va ajunge și pe la noi 🙂
Surse: theguardian.com, eater.com, gluttodigest.com, eatsiptrip.10best.com