Ceaiul verde și sportul

Îți place să faci mișcare sau chiar practici un sport în mod constant? Ei bine, în acest caz ceaiul este o alegere excelentă pentru tine!

Pe lângă beneficiile obișnuite pe care le are pentru sănătate, ceaiul verde reprezintă o resursă valoroasă pentru persoanele care fac sport, contribuind la energizare, hidratare, rezistență și recuperare.

Ceaiul este atât de bun pentru sănătate datorită unor compuși numiți catehine, antioxidanți puternici care reduc deteriorarea celulelor la nivel molecular, protejând împotriva unor boli degenerative și metabolice. Ceaiul verde, mai ales, este o sursă generoasă de catehine, în special ECEG, având o capacitate antioxidantă de 25-100 de ori mai mare decât vitaminele C și E.

Beneficiile ceaiului în cazul persoanelor care practică în mod constant fitness sunt chiar duble în comparație cu persoanele non-sportive, deoarece rata de absorbție a nutrienților este mai mare. Antioxidanții în cantitate ridicată ajută corpul să metabolizeze grăsimile pe post de combustibil în timpul antrenamentelor lungi, care cresc rezistența la efort. Mai multe studii au arătat că extractul de ceai verde contribuie la îmbunătățirea anduranței în timpul activităților aerobice.

În plus, ceaiul hidratează eficient și poate fi consumat și ca băutură de refacere după efort

Ceaiul matcha a început să fie folosit chiar și în băuturile sportive și în mixurile de săruri pentru hidratare datorită faptului că este bogat în clorofilă și mai concentrat în fitonutrienți decât ceaiul obișnuit, având în vedere că frunzele se consumă în întregime, sub formă de pulbere.

Pe lângă antioxidanți, ceaiul oferă și o doză moderată de cofeină, ce revigorează și stimulează concentrarea mentală.

Foto: freepik

Desigur, nu e foarte practic să te oprești în timpul unui antrenament sau la o competiție ca să-ți pregătești o ceașcă de ceai. Cel mai bine este să-l ai la îndemână dinainte. Iată cum poți obține foarte simplu o băutură pentru sport pe bază de ceai, care te hidratează și îți dă energie, în același timp, fără să conțină ingrediente artificiale.

Ingrediente

  • 3 lingurițe de ceai verde
  • 500 ml apă
  • 500 ml suc de mere/ mere și mango/ ananas
  • ¼ linguriță sare

Mod de preparare: Fierbe apa și pregătește ceaiul, conform instrucțiunilor. După ce s-a răcit, adaugă sarea și sucul de fructe, apoi pune-l la frigider și scoate-l înainte de antrenament sau cursă.

500 ml din această băutură furnizează aproximativ 26 g de carbohidrați (aproximativ 100 kcal), 300 mg de sodiu și 60 mg de cafeină. Pentru un gust mai dulce și un conținut mai ridicat de carbohidrați, poți adăuga în ceai 1-2 lingurițe de miere.

Succes!


Surse: peakendurancesport.com, stack.com, teafloor.com

Ceaiul verde și sportul
3.7 (73.33%) 3 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *