Recomandări pentru consumul de ceai în timpul sarcinii

Dacă ești o viitoare mămică iubitoare de ceai, te întrebi, probabil, dacă e recomandat să consumi această băutură în perioada sarcinii, când trebuie să fii foarte atentă la stilul tău de viață. Efectele benefice ale ceaiului sunt cunoscute: gustul delicios vine la pachet cu o mulțime de nutrienți, vitamine și antioxidanți. Pe de altă parte, cofeina din componența ceaiului ridică semne de întrebare cu privire la posibile efecte adverse. Așadar, este ceaiul sigur pentru femeile însărcinate?

Cofeina și ceaiul

ceai in perioada sarcinii

Cofeina se găsește în multe alimente și băuturi, cum ar fi ceai, cafea, ciocolată, băuturi energizante etc. Nivelurile ridicate de cofeină în timpul sarcinii pot duce la o greutate mică a copilului la naștere, ceea ce ar putea crește riscul unor probleme de sănătate ulterioare. De asemenea, prea multă cofeină poate determina o pierdere de sarcină.

Unele studii arată că un consum moderat de cofeină în timpul sarcinii nu are consecințe nocive. Așadar, nu e nevoie să renunți de tot la această plăcere, însă este recomandat să limitezi cantitatea de cofeină la 200 mg/zi. 

În comparație cu o ceașcă de cafea, una de ceai are mai puțin cofeină, astfel că te poți bucura de o cantitate mai mare din băutura ta preferată. În cazul ceaiurilor preparate din frunze vărsate și nu la plic, nivelurile de cofeină sunt următoarele:

  • Ceai alb: 6 – 25 mg
  • Ceai verde: 8 – 36 mg
  • Ceai oolong: 12 – 55 mg
  • Ceai negru: 23 – 110 mg

 Ceaiuri recomandate & alte sfaturi

  • Redu cantitatea de cofeină din ceașca ta de ceai. Aceasta variază în funcție de cantitatea de frunze folosite la o infuzie, de temperatura apei, dar și de durata de infuzare. Astfel, pentru a micșora cantitatea de cofeină a unui ceai, folosește mai puține frunze și lasă-le la infuzat pentru o perioadă mai scurtă de timp, în apă nu foarte fierbinte. Ceaiurile cele mai potrivite sunt verde, alb sau oolong, deoarece necesită o perioadă mai mică de infuzare.
  • Un alt truc: infuzează frunzele de ceai pentru 30 de secunde, apoi aruncă lichidul. Umple cana cu apă și infuzează din nou frunzele. Astfel vei scade cantitatea de cofeină, deoarece aceasta se eliberează în apă în primele 25 de secunde de infuzare.
  • Rooibos și honeybush reprezintă o alegere inspirată pentru viitoarele mămici. Nu sunt frunze de ceai propriu-zis, deci nu au cofeină. Datorită nivelului foarte scăzut de tanin, nu există riscul de a interveni în absorbția fierului, astfel că se diminuează pericolul de anemie.
  • Infuziile aromate de plante, flori și fructe sunt de asemenea o opțiune bună, deoarece nu conțin cofeină (cu câteva excepții: mate, guarana). Cu toate acestea, e bine să fii prudentă, deoarece unele plante ar putea avea un efect negativ asupra sarcinii, cum ar fi anason, fenicul, lemn dulce etc. Pentru a preveni eventualele probleme, cere sfatul unui medic.

ceai mamici

În concluzie, chiar și în perioada sarcinii, 2-3 cești de ceai/zi nu îți vor face rău, dar e bine să respecți regula moderației.

Important: Consultă medicul cu privire la alimentația din timpul sarcinii, inclusiv când vine vorba de ceaiuri!

Surse: blog.espemporium.com, parents.com, nhs.uk, fitpregnancy.com

Foto: fitpregnancy.com, pinterest.com

Recomandări pentru consumul de ceai în timpul sarcinii 5.00/5 (100.00%) 7 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.