Ceaiuri pentru mămici și viitoare mămici

Sarcina și alăptatul presupun mai multe precauții, așa că viitoarele mămici care iubesc ceaiul se întreabă poate cât de sigur este în situația lor. Poți continua să te bucuri de ceaiul/ infuzia preferată sau e mai bine să renunți pentru o perioadă la această plăcere?

În articolul de astăzi îți oferim câteva recomandări despre consumul de ceai pe durata sarcinii.

În general, infuziile de plante sunt sigure pentru viitoarele mame, cât timp nu se depășește doza zilnică recomandată. O infuzie de frunze, flori, fructe sau rădăcini nu este la fel de concentrată ca planta în sine, deci poate fi consumată fără mari riscuri.

Infuziile sunt o alegere mult mai bună în comparație cu băuturile pe bază de cofeină, care au un efect diuretic, reduc absorbția de nutrienți și obosesc glandele suprarenale. În schimb, ceaiurile pe bază de plante hidratează, oferă nutrienți ușor de asimilat și hrănesc organismul, fiind bogate în antioxidanți și vitamina C. Mai mult, unele infuzii de plante pot reduce starea de rău și greață de dimineață și chiar pot pregăti uterul pentru travaliu.

Ceaiuri sigure în timpul sarcinii

Ceaiul de ghimbir

Renumit pentru propritățile sale digestive, ghimbirul ameliorează greața, ajută în procesul de digestie și alină problemele de stomac. Ceaiul de ghimbir stimulează circulația și este o sursă valoroasă de zinc.

Foto: photos.boldsky.com

Ceaiul de urzică

Un ceai nutritiv, mai ales spre finalul sarcinii, asigură niveluri ridicate de fier solubil în apă, magneziu și calciu. Bea una sau două căni pe zi, simplu sau în amestec cu alte plante.

Ceaiul din frunze de zmeur

Este recomandat în ultimele săptămâni de sarcină pentru mămicile care plănuiesc o naștere naturală, deoarece relaxează țesuturile și astfel scurtează travaliul și scade riscul de rupturi vaginale. De asemenea, reduce riscul unei nașteri premature. Este bogat în calciu, magneziu și fier și susține lactația, fiind sigur de băut începând cu al doilea trimestru de sarcină. Se potrivește bine cu mentă sau hibiscus și se poate servi rece sau cald. Recomandarea de consum este:

  • săptămâna 37 – câte o cană pe zi
  • săptămâna 38 – pauză
  • săptămâna 39 – câte o cană pe zi

Ceaiul din frunze de păpădie

Este de ajutor mai ales spre sfârșitul sarcinii, când retenția de lichide devine o problemă. Bogat în potasiu, cu un efect diuretic blând, dar eficient, ceaiul de frunze de păpădie poate fi consumat în infuzii cu mentă sau mușețel, deoarece are un gust ușor amărui.

Ceaiul de mentă

Atât menta creață, cât și menta piperată sunt excelente pentru stomac, contribuind la ameliorarea senzației de greață, foarte frecventă la începutul sarcinii. Menta creață (Menta Nana) este de preferat față de menta piperată, deoarece nu crește refluxul gastroesofagian.

Ceaiul Rooibos

Nu conține cofeină și este bogat în calciu, magneziu și antioxidanți, având și efecte pozitive asupra digestiei. Față de ceaiul negru, nu are un nivel ridicat de tanini care să reducă absorbția nutrienților. Îl poți combina cu lapte și puțină miere.


Un consum de cofeină de sub 200mg/ zi nu va avea consecințe negative asupra sănătății tale și a bebelușului, astfel că poți bea ceai verde sau negru chiar și în timpul sarcinii, dacă medicul tău nu ți-a prescris altfel.

Ceaiuri bune în perioada alăptării

  • Ceaiul de anason. Aromatul anason te poate ajuta să combați balonarea și colicile celui mic, dar și să ai mai mult lapte pentru bebe. Are un rol benefic în echilibrarea digestiei.
  • Ceaiul de fenicul. Feniculul este o plantă aromatică folosită în mod frecvent nu doar la mâncăruri, ci și pentru stimularea producției de lapte. Bogat în vitaminele C și A, dar și în potasiu, magneziu, calciu și fibre, feniculul intră și în compoziția unor preparate naturale anticolici pentru bebeluși.
  • Ceaiul de chimen. Chimenul are efect antiinflamator și alină problemele de stomac, fiind eficient în cazul afecțiunilor digestive, dar și la stimularea lactației.

Cel mai simplu mod să profiți de beneficiile acestor plante în timpul alăptării este mixul Mami Chai, care le conține pe toate trei și are un gust plăcut. Adaugă o linguriță de miere și te vei bucura de o băutură sănătoasă și aromată!

IMPORTANT! Articolul are rol informativ și nu își propune să înlocuiască recomandările medicale. Te rugăm să te consulți cu doctorul tău, care îți va da cele mai bune sfaturi pentru sarcina ta.


Surse: bellybelly.com.au, healthline.com, thebump.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.